Про мене



«Учитель не той,  хто вчить, а той у кого вчаться»       

Нехай учитель поспішає до дітей, радіє кожній зустрі­чі з ними,тоді й діти поспі­шатимуть у школу і щиро ра­дітимуть кожній зустрічі зі своїм учителем.


Працюю учителем з 2003 року, одразу після закінчення Дрогобицького державного педагогічного  Університету ім.І.Франка за напрямом «Математика та економіка». Та маю ще одну вищу освіту, яку здобула в 2010 році за напрямом «математик-програміст, викладач інформатики». Інформатику викладаю у 5-11 класах.

Основна мета навчальної діяльності учнів: зрозуміти так, щоб пояснити. Це стосується як вибору форм і методів навчання, так і пошуку нової цікавої і пізнавальної інформації для учнів, з метою розкриття глибинної суті предметів і явищ. Ще В.Сухомлинський говорив, що школа має бути не коморою знань, а середовищем думки. Тоді предмет, що його викладає вчитель, стає не кінцевою метою його діяльності, а засобом розвитку дитини.
Бурхливий розвиток інформати­ки та інформаційних технологій загострив перед освітою завдання розширення практики викори­стання новітніх технологій нав­чання, вдосконалення освітніх методик. Інформатика вже стала базовим предметом для проведення інтег­рованих уроків з різних навчальних дисциплін. Програмне забезпечен­ня надає можливість учителю-предметнику знайти свій підхід до поєднання викладання свого пред­мета із застосуванням сучасних інформаційних технологій.
Зміст курсу інформатики дає змогу вчителю не тільки інформувати і опитувати учнів, а й організовувати їх діяльність в атмосфері вільного обміну думками і поглядами. Форми роботи мають захоплювати учнів, пробуджувати в них інтерес і мотивацію, навчати самостійному мисленню та діям.
Проаналізувавши свою систему роботи як вчитель інформатики, захопилася дослідженням проблеми «Застосування інноваційних технологій на уроках математики та інформатики». 
Я здійснила підбір практичних завдань і робіт з інформатики шляхом вивчення науково-методичної літератури, аналізу календарних планів, їх відповідність програмі, використання елементів особистісно зорієнтованого навчання, диференційованого підходу до рівня знань, умінь і навичок учнів.
Інноваційним в моїй роботі є розробка і використання готових презентацій при вивченні тем, практичних робіт, електронне тестування знань і вмінь, використання програм. Для систематизації додатково було опрацьовано фахову методичну літературу.
У курсі інформатики я використовую такі методи і технології, які активізують навчальну діяльність учнів:

  1. Нові інформаційні технології
  2. Технологія проектного навчання
  3. Технологія інтерактивного навчання:

  • робота в парах і невеликих групах;
  • учнівські проекти – індивідуальні й колективні;
  • ситуативні ігри: рольова гра;
  • аналіз аргументів «за» і «проти»;
  • дискусії й дебати;
  • розв'язування проблеми;
  • «мозковий штурм» тощо.

Нові інформаційні технології відкривають учням доступ до нетрадиційних джерел інформації, підвищують ефективність самостійної роботи, дають цілком нові можливості для творчості, знаходження і закріплення усяких професійних навиків, дозволяють реалізувати принципово нові форми і методи навчання.
Найсучаснішим комп’ютерним засобом навчання є мультимедіа, що
ґрунтується на спеціальних апаратних і програмних засобах.
Однією з беззаперечних переваг засобів мультимедіа є можливість розроблення на їх основі інтерактивних комп’ютерних презентацій.
За допомогою комп’ютерних презентацій можна створювати і демонструвати різні творчі проекти, використовуючи в них різноманітне оформлення тексту, графіку, звуковий супровід, анімаційні ефекти, відеоінформацію, то для вчителя – це хороший інструмент для створення багатих на унаочнення, різнопланових за змістом, незвичайних, цікавих уроків.
Значної уваги на уроках надаю стимулюванню пізнавальної активності учнів, створенню позитивних емоцій під час співпраці педагога із школярами, можливості кожному відчути себе творцем, розкрити свої здібності.
Під час навчального процесу:
  •  використовую різні типи стандартних і нестандартних завдань: задачі, алгоритми, програми, презентації для забезпечення високої ефективності розумової діяльності учнів;
  •  застосовую елементи ділових ігор з метою індивідуалізації навчання, активізації мислительної діяльності;
  •   розвиваю сучасну інформаційну культуру;
  •  здійснюю реконструкцію і дидактичне вдосконалення навчального матеріалу;
  •  проводжу систематичний контроль і корекцію знань, умінь і навиків через різні форми (фронтальні, групові, парні і індивідуальні завдання).
Підготовка до проведення уроків передбачає:
  •  аналіз річних календарних планів;
  •  зіставлення матеріалу навчальних програм з цих предметів для виявлення можливих варіантів побудови інтегрованого уроку;
  •  обдумування та формування кола спільних понять, узгодження часу їх вивчення;
  •  вибір форм і методів реалізації навчального матеріалу, визначення тематики;
  •  з’ясування мети і завдань уроку;
  •  визначення оптимального навантаження учнів різноманітними видами діяльності під час уроку;
  •  добір дидактичного матеріалу.
Під час проведення уроків інформатики слідкую за дотриманням санітарно-гігієнічних норм, щоб комп’ютерні випромінювання звести до мінімуму, максимально показати й розкрити суть навчального матеріалу, використовуючи усі наявні ТЗН; ПК, мережу, демонстраційні програми, проектор.
За час роботи в школі я провела ряд відкритих уроків та виховних заходів:
  • Відкритий урок «Розв‘язування задач на всі дії із звичайними дробами», 6 клас;
  • Виховний захід з інформатики «Найрозумніший» 11 клас;
  • Виховний захід з інформатики «Золотий диск» 11 клас;
  • Виховний захід з інформатики «Перший мегабайт».
Пріоритетний напрям позакласної  роботи з предмета є підготовка старшокласників до участі в предметних олімпіадах. Неодноразово мої учні брали участь у позашкільних заходах з предмету:
  • Участь в тижнях і  місячнику математики та інформатики.
  • Математичні олімпіади й олімпіади з інформатики та ІКТ.
  • Проведення  конкурсу «Бобер».
Учні, що зайняли призові місця в І та II турах Всеукраїнської олімпіади з інформатики:
  • Атаманюк Марта – ІІ місце І туру – 2011-2012 н.р.
  • Яців Назар – ІІ місце І туру – 2011-2012 н.р.
  • Федорович Денис – І місце ІІ туру– 2015-2016 н.р.
  • Федорович Денис – І місце І туру– 2016-2017 н.р.
  • Волковецький Станіслав – І місце І туру– 2016-2017 н.р.
А також Федорович Денис – участь у ІІІ турі Всеукраїнської олімпіади з ІКТ – 2015-2016 н.р.
З 2009 року завідую кабінетом інформатики, до якого придбала шафу, клавіатури, мишки, відремонтувала комп’ютери, виготовила кілька стендів, поновила літературу та від реставрувала меблі.
Для виконання основних вимог і завдань Програми встановлено типове програмне забезпечення: операційна система, офісні програми, середовище програмування, тренажери, тестові завдання для тематичного і бліц-контролю, коригуючого характеру,  реалізації міжпредметних зв’язків.
Ефективність сучасного уроку інформатики  залежить як від активності учня, його бажання здобути певні знання, так і від майстерності вчителя, його здатності пробудити пізнавальний інтерес, створити ситуацію, коли учні отримують радість успіху, відчуття перемоги, впевненості у своїх можливостях. Вважаю, що кожен учень заслуговує на повагу.

Немає коментарів:

Дописати коментар